The story continues! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marisha Maas - WaarBenJij.nu The story continues! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marisha Maas - WaarBenJij.nu

The story continues!

Door: marisha

Blijf op de hoogte en volg Marisha

19 April 2011 | Nederland, Nijmegen

...Of eigenlijk is het verhaal nooit gestopt – zoals de meesten van jullie maar al te goed weten. Want de insteek van mijn vorige bezoek aan Guatemala, ondertussen toch al weer ruim 3 jaar geleden, was dan weliswaar “er even tussen uit zijn en een nieuwe ervaring opdoen” (lees: even weg van dat proefschrift waar ik toen al bijna 2 jaar mee bezig was zonder dat het einde ervan in zicht kwam..), dat bezoek en mijn activiteiten toentertijd hebben me niet meer met rust gelaten. In feite vormden zij mijn nieuwe “roeping” – of op zijn minst: mijn plan voor de toekomst-na-promoveren (want dat ik het promotietraject tot een einde zou brengen, daar heb ik nooit aan getwijfeld). En ondertussen is die toekomst van toen vanzelfsprekend alweer een stukje verder opgeschoven, zoals dat in het algemeen gaat met toekomsten. Want niet langer is het plan dat ik die 3 jaar geleden opvatte een plan – ik héb nu mijn eigen onderneming in Guatemalteeks weefgoed, ik bén nu eerlijk handelaarster. Met gepaste trots verwijs ik hen die het nog niet wisten… ;-) (zijn die er dan nog?!) naar: http://www.yabal-shop.com. Het plan nú is om die onderneming verder te ontwikkelen en mijzelf verder als eerlijk handelaarster te bekwamen. En da’s exact de reden dat ik nu dit reisblog weer voor “heropend” verklaar: want mórgen – ja morgen al!- mag ik dan eindelijk weer eens die oversteek naar dat kleurige en interessante land maken! De producenten van die mooie weefdoeken weer in levende lijve ontmoeten. Zonder 8 uur tijdverschil beraadslagen met mijn partner, Melissa van Y’abal Handicrafts – de zusterorganisatie die in Xela gevestigd is. Mijn licht opsteken bij concurrenten (die overigens in het algemeen géén uitvalsbasis in Nederland hebben). Niet alleen over nieuwe producten denken, maar deze ook ter plaatse uit (laten) proberen. En ach, ga zo maar door – ik zou mezelf niet zijn als ik niet een actielijst van tenminste 5 A-viertjes bij me had. Oftewel: méér plannen had dan ik ooit waar zou kunnen maken. Dus laat ik het voor nu maar hier op houden, en in de komende weekjes jullie eens in de zoveel tijd berichten wat er daadwerkelijk van die plannen gerealiseerd wordt – of wat niet, of wat anders. Per slot van rekening kan je de toekomst wel volplannen, maar.. alleen de toekomst zal het leren ha!

Beste mensen – tot de volgende keer? En ja, dat is bewust een vraag, want.. mochten jullie niet (langer) geïnteresseerd zijn in updates van mijn ervaringen en activiteiten, dan wil ik jullie daar uiteraard ook niet mee lastigvallen. Dus laat dat dan gewoon even weten, dan haal ik je van de mailinglist. Maar uiteraard hoop ik: tot ziens – in cyberspace!

Marisha

  • 19 April 2011 - 18:40

    Bregje:

    Hoi!!

    Heel veel plezier en succes!

  • 19 April 2011 - 18:53

    Karlien:

    Lieve Marisha,

    Geniet en maak er iets moois van komende weken! xx

  • 19 April 2011 - 19:06

    Carmen:

    oh marish was goed dat je gaat! Heel veel plezier naast het nodige werk dat je gaat verrichten al zal dat hopelijk ook plezier opleveren en kijk uit naar je reisverslagen!

  • 19 April 2011 - 22:10

    Amara:

    Wat leuk om dit te lezen
    Ik was wat aan het Googellen en dacht ben jij het?En ja
    Goede reis en dat al je plannen mooie momenten en ervaringen zullen worden

  • 20 April 2011 - 06:50

    Floortje:

    Lieve Marisha, globetrotster ;-)

    Eindelijk is de grote dag dan echt aangebroken! Terug naar de bakermat van Yabal...
    Ik wens je voor nu een hele goede en voorspoedige reis en kijk uit naar de volgende update!
    Geniet ervan!!

    Dikke knuffel!


  • 20 April 2011 - 15:15

    Ewout:

    Heel veel succes met je 5 A4tjes met plannen daar! Ik zit nu in Mozambique met mijn eigen plannen bezig, begint ook al een aardige papier berg te worden :)

  • 20 April 2011 - 18:38

    Yet:

    En..zit je inmiddels al bij Patricia in GuateCity? Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en dat we snel van je mogen horen. Geef Melissa en alle mede Yabal-ers een warme knuffel van me, vergeet die actielijst even en geniet!

  • 22 April 2011 - 20:38

    Arina:

    Hoi lieve Marisha, Heerlijk, weer terug in Guatemala en verder vorm kunnen geven aan je eerlijke bedrijf!!! Helemaal fijn zogezegd. Niets beter in het leven dan je hart volgen en wat een mogelijkheden hebben we toch van hieruit?! Cuidate mucho en ik blijf je wel volgen hoor. Succes!

  • 24 April 2011 - 13:58

    Neleke Maas-sellink:

    Hai Meissie
    Je bent al echt weer op dreef.
    Ik verheug me nu al op je volgende
    avonturen! Sterkte en succes!
    dikke knuffel,mam xxx

  • 26 April 2011 - 12:09

    Krystof Maas:

    Heeeee....zus!!! leuk verslag!!! veel plezier daar...!!! grt mij

  • 26 April 2011 - 13:19

    Broer...:

    Jaaaaa....!!! hier ben ik weer zit op mijn werk....en erg rustig....hoop weer snel wat te horen..?!!! grt krystof.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marisha

Mijn passie: mijn fairtrade onderneming Y'abal Handicrafts: eerlijk beloonde handgeweven mode- en woonaccessoires uit Guatemala, en homemade recycle sieraden (de zogenaamde Yabal's ReCreations) ter support van het sociale programma van Y'abal in Guatemala. Hier ga ik voor!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 68573

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 12 Maart 2015

Mijn derde reis!

20 April 2011 - 07 Juni 2011

Mijn tweede reis!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: