Tripje Guatemala & FlowerPower! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marisha Maas - WaarBenJij.nu Tripje Guatemala & FlowerPower! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marisha Maas - WaarBenJij.nu

Tripje Guatemala & FlowerPower!

Door: Marisha

Blijf op de hoogte en volg Marisha

07 Februari 2015 | Guatemala, Antigua

Beste mensen,

Zoals aangekondigd in mijn eerste reisblogje: ben niet van plan éllenlange verhalen te schrijven *hoort bij deze en gene een lichte zucht van opluchting ontsnappen* maar wèl van plan bovenal in het hier en nu te leven (in Guatemala zelf dus ipv in cyberspace, respectievelijk 7 uur vroeger dan jullie), maarrr.. een beknopt reisverslagje wil ik jullie niet onthouden. Evenmin als een stukje Guatemalteekse pracht en praal!

3 Februari
8.15: op voor etappe 1
Thuis-CS Nijmegen. Per: benenwagen. Afstand: 1,7 km. Duur: 17 minuten. Volgens google maps dan, want.. pfft, met die ruim 19 kilo op de rug en trolley aan de linkerhand en handtas om de rechterschouder kostte het me toch wel wat meer tijd dan dat..

8.57: op voor etappe 2
CS Nijmegen – Schiphol. Per: trein. Duur: 1 uur 51 minuten.

13.00: op voor etappe 3
Schiphol Airport – Philadelphia. Per: vliegtuig. Afstand: 6004 km. Duur: 8 uur 50 minuten. Niet écht veel van meegekregen, want met de doorwaakte nacht voorafgaand aan mijn reis waren de oogjes moeilijk open te houden. En ach ja, echt veel valt er toch ook niet te missen aan grotendeels enkel zee deep down below.

15:50, lokale tijd - in Philadelphia dus; in Nederland 6 uur later: op voor etappe 4
Wachten op aansluiting. Duur: 4 uur 25 minuten.

20.15, nog in Philadelphia, dus 4 februari 2.15 op vaderlandse bodem: op voor etappe 5. Philadelphia-Miami. Per: vliegtuig. Afstand: 1643,08 km. Duur: 2 uur 58 minuten.

23.13, in Miami, maar… 4 februari 5.13 te Nederland: op voor etappe 6
Wachten op aansluiting. Duur: 10 uur 42 minuten. Eerste écht nieuwe ervaring sinds aanvang van dit avontuur: overblijven op een vrijwel uitgestorven vliegveld. En voor zover er al levende zielen aanwezig waren, lagen die er het grootste deel van de tijd behoorlijk levenloos bij. Evengoed me prima vermaakt met zo wat lezen, zo wat Yabal geReCreëer, zo eens een paar minuutjes wegdommelen, een wc-bezoekje, wandelingetje naar het parkje buiten voor de nodige frisse lucht (duuhh.. ), een donkey donut en stévig Subway ontbijt.

4 Februari – nu ook voor mij woensdag dus!
9.55, ofwel 15.55 te Nederland: op voor etappe 7
Miami-Guatemala. Per: vliegtuig. Afstand: 2548,62 km. Duur: 2 uur 55 minuten.

En toen dan, jawel, na 34,5 uur (en in feite 3 en half jaar daarbij) om 11.50 (tien voor 7 Nederlandse tijd) dan toch echt, eindelijk weer, voet op Guatemalteekse bodem! En blijkbaar vonden ze hier ook dat ik daar lang genoeg op gewacht had, want – nèt als in Philadelphia trouwens..!- mijn rugzak kwam als éérste de bagageband opgerold, hoe sjiek is dat! Buiten werd ik, ook voor het eerst in mijn leven, door “mijn eigen chauffeur” opgewacht, inclusief naambordje. En zo stroomde ik smoothly door naar Antigua, waar ik amper een uurtje later allerhartelijkst ontvangen werd door Ana-Maria, van stichting Los Niños.

Over de eerste paar héérlijke dagen op Guatemalteekse bodem later meer, in woord een beeld. Nu wil ik namelijk toch echt wel weer weg van de computer, om nog wat Guatemalteekse pracht en praal op te snuiven. Maar niet voordat ik jullie daar ook een beetje deelgenoot van heb gemaakt.

Oftewel, ziet en geniet, hieronder, van zo wat Guatemala FlowerPower!

Met lieve groet van een erg gelukkige Marisha!

  • 07 Februari 2015 - 20:14

    Carmen:

    Niceeee... En voor jouw doen inderdaad een 'kort' verslag ;)

  • 07 Februari 2015 - 20:19

    Antoon :

    Zekers een kort verslag maar goed om te horen dat jij je goed voelt
    foto, zijn zekers mooi , maak er een leuke tijd van gr

  • 07 Februari 2015 - 20:26

    Yvonne:

    Ik mis toch nog wel iets: hoe laat zag je die mooie bloemen.......

  • 07 Februari 2015 - 22:57

    Arina:

    Lieve Marisha, wat fijn dat je je zo gelukkig voelt en weer in Guate bent! Disfrutate en wat een prachtige bloemen op de foto...ohhhhh Geniet en ik volg je LIEFS Abrazo

  • 08 Februari 2015 - 07:29

    Rene:

    Hallo Marisha Goed bezig ga zo door.

  • 09 Februari 2015 - 10:01

    Rietje Van Dalen:

    Dag Marisha,
    Wat een vermoeide reis. Geniet in Guatemala en succes. Ik blijf je volgen
    groet
    Rietje

  • 09 Februari 2015 - 12:12

    Cornelis:

    Eindelijk Marisha, weet ik dat je lange reis goed is gegaan en jij geniet van alles en zeker ook die prachtige flora. Laat het zo blijven en verder gaan en daarom voor morgen, dinsdag, klokslag 17.00 uur nationale tijd hier: Van Harte Gefeliciteerd en Geniet van oplossen van (alle) puzzels. Maria & Cornelis

  • 09 Februari 2015 - 18:07

    Paula Platjee:

    Dag Marisha,
    Wat een reis!!! Pfff Hopelijk kon je een beetje bijkomen voordat je verder ging.
    Dank je voor de prachtige foto's. Wat een bijzondere bloemen en planten...
    Geniet ervan!
    Paula

  • 09 Februari 2015 - 21:27

    Arnold:

    Hallo Marisha,

    Wat leuk om je avonturen te kunnen lezen. We zijn blij dat je goed bent aangekomen en al volop geniet van je reis en het leven daar! groot gelijk dat je niet te veel achter de pc zit. Geniet ervan heel veel liefs ook van Nienke, Kiki en Joek!!

  • 10 Februari 2015 - 17:14

    Maria Entrop:

    Dag Marisha,
    Hartelijk gefeliciteerd met je jaardag. Wij wensen je een prachtige, zonnige!!! dag en veel liefdevolle felicitaties. Geniet van alles en iedereen om je heen.
    Verjaarskus van Maria
    Van Cornelis ongetwijfeld een klapzoen voor de meid op wie hij trots is!

  • 10 Februari 2015 - 17:51

    Cornelis De Kler:

    Ja Marisha, wat moet ik nog toevoegen aan de felicitatie van Maria, die ik net hierboven zie - nu jij naar de tijdrekening bij jou - pak weg - klein uurtje jarig bent en w.s. op een oor ligt. Oud spreekwoord zegt, het leven begint bij 40. Is niet echt waar want daarvoor heb ook jij al het nodige meegemaakt, maar van wat nog komt voor, van en met jou, hoop ik nog wat jaartjes mee te mogen maken. Op je gezondheid (smsjes ontvangen?) een kleurrijke dag en tot weerziens op de 21e maart.. Cornelis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marisha

Mijn passie: mijn fairtrade onderneming Y'abal Handicrafts: eerlijk beloonde handgeweven mode- en woonaccessoires uit Guatemala, en homemade recycle sieraden (de zogenaamde Yabal's ReCreations) ter support van het sociale programma van Y'abal in Guatemala. Hier ga ik voor!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 68521

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 12 Maart 2015

Mijn derde reis!

20 April 2011 - 07 Juni 2011

Mijn tweede reis!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: